Recenze filmu ZELENÁ MÍLE

16. listopadu 2008 v 12:57 | Daniel Klee |  Recenze filmů a divadelních představení

ZELENÁ MÍLE. Film s Tomem Hanksem v hlavní roli

Na přebalu filmového DVD se dočteme, že se jedná o" Brilantní filmové drama". S uvedenou definicí je možné jen a jen souhlasit. A také jak jinak, když si uvědomíme, že režisérem filmu je Frank Darabont a natočený je podle knižní předlohy Stephena Kinga.

Tento film se řadí k pomyslném žebříčku top deseti oblíbených filmů mého života, vedle takových snímků, jako je například nezapomenutelný "Tanec s vlky".

Čím je tento film natolik zajímavý? Hereckým obsazením, výkony před kamerou či režijním zpracováním? Samozřejmě, že svou nemalou rolí se na atraktivnosti snímku uvedené věci podíleli. Ale tím nejdůležitějším je samotný příběh, který nutí diváka přemýšlet a klást si otázky. Ostatně velmi podobně je tomu i u filmu stejného režiséra "Vykoupení z věznice Shawshank".

Příběh sám se, ze své větší části, odehrává v prostředí věznice. V místech, kde čekají zločinci na popravu za své zločiny. Ale co když opravdu nejsou odsouzeni po právu? Co když se o jejich vině dá pochybovat? A co ti, kteří nějaký čin spáchají a přesto v sobě mají více lidskosti než "nevinní" bachaři? Je trest smrti opravdu trestem, a ne pomstou společnosti? Podobných otázek napadne, pozorného a vnímavého diváka snímku, více. A dodáme-li, že v uvedeném příběhu mají své místo i tajuplné a nevysvětlitelné jevy zavánějící mystikou, nemůže nám vyjít nic jiného než, jak již bylo řečeno na začátku, brilantní filmové drama, které rozhodně stojí za to vidět. Navíc uvedené DVD je možné sehnat za částku kolem 40 Kč z produkce filmových DVD časopisu Aha!

Rok natočení snímku: 1999
Režie: Frank Darabont (režisér podobně laděného filmu "Vykoupení z věznice Shawshank")
Obsazení: Michael Clarke Duncan, Tom Hanks, David Morse, Doug Hutchison, Bonnie Hunt a další.